Το Ευρωπαϊκό μέλλον του Avensis δεν είναι απόλυτα εξασφαλισμένο. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η Toyota μελετά την επόμενη κίνησή της στην συγκεκριμένη κατηγορία. Οι πωλήσεις του μοντέλου άλλωστε πέφτουν και δεν είναι λίγοι οι κατασκευαστές που έχουν εγκαταλείψει τα κλασικά D-seg σεντάν, προς χάριν διάφορων SUV-οειδών. Η Nissan εγκατέλειψε νωρίς το Primera και το ίδιο έκανε η Honda κι η Fiat. Πλέον πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η σιωπηρή διακοπή παραγωγής του γαλλικού C5, για το οποίο υπάρχουν μεν πλάνα, αλλά στο απώτερο μέλλον και ίσως εκτός Ευρώπης μόνο…

Επιστρέφοντας στο Avensis, ήδη από το 2014 είχαμε γράψει ό,τι το μέλλον του μοντέλου ήταν αμφίβολο, αφού η εταιρεία δεν είχε στα πλάνα της κάποια υβριδική έκδοση γι αυτό. Τώρα έρχονται οι δηλώσεις του Προέδρου και CEO της Toyota Ευρώπης Johan van Zyl στο βρετανικό Auto Express να μας προϊδεάσουν για το άμεσο μέλλον:

Μελετάμε αυτό το τμήμα της αγοράς και θέτουμε κάποια ερωτήματα στους εαυτούς μας. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με την απόδοση του Avensis – το προϊόν μας καλύπτει απόλυτα. Αλλά ερευνούμε αν το επόμενο βήμα θα πρέπει να είναι ένα νέον σεντάν στην D-segment ή κάτι άλλο.

Η αλήθεια είναι ό,τι οι πωλήσεις των κλασικών μεγάλων σεντάν στην Ευρώπη μειώνονται. Τα SUV κερδίζουν εμπορικά έδαφος, ενώ και τα μικρομεσαία έχουν μεγαλώσει πλέον πολύ και στις σεντάν εκδόσεις τους προσφέρουν χώρους που ίσως καλύπτουν μεγάλο μέρος των απαιτήσεων των δυνητικών αγοραστών. Αλλά για την Toyota που κυνηγά τις πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, ένα μοντέλο εστιασμένο στην Ευρώπη και με όλο και πιο φθίνουσες πωλήσεις μάλλον δεν είναι ό,τι πιο ευχάριστο.

Άλλωστε βάσει των κύκλων ζωής τον μοντέλων της φίρμας, το Avensis (που ήδη μετρά 7 χρόνια ζωής και μια εκτεταμένη ανανέωση ενδιάμεσα) θα έπρεπε να είχε αντικατασταθεί ούτως ή άλλως…