H Lynk&Co αποκτά διεθνή υπόσταση με το μεσαίο SUV υπό την ονομασία Lynk&Co 01 που θα το δούμε στις αγορές το 2017.

Σχεδιασμένο και εξελιγμένο μηχανολογικά στη Σουηδία, το 01 στοχεύει να είναι το πρώτο κινεζικό αυτοκίνητο που θα πουληθεί σε σημαντικά νούμερα στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ.

Η Volvo και η μητρική της εταιρεία Geely ένωσαν τις δυνάμεις τους για να δημιουργήσουν μια ολοκαίνουργια κατασκευάστρια εταιρεία (χωρίς έκπληξη αυτό) υπό τον διακριτικό τίτλο «Lynk & Co». Ένα πρότζεκτ που το γνωρίζουμε ήδη από τον Απρίλιο του 2015. Και το πρώτο μοντέλο αυτού του νέου κατασκευαστή ονομάστηκε απλώς «01».

Το νέο SUV θα κατασκευάζεται στην Κίνα, αλλά πίσω από αυτή την απόφαση προϋπήρξε ο σχεδιασμός και η μηχανολγική εξέλιξη του αυτοκινήτου στη Σουηδία, στο κοινό κέντρο έρευνας και εξέλιξης που έχουν στήσει οι Volvo και Geely. To 01 υποστηρίζεται από την ίδια πλατφόρμα Compact Modular Architecture που εξέλιξε η Volvo για το προσεχές XC40.

To μήκος του νέου Lynk&Co 01 είναι 4,53 m το πλάτος του 1,85 και το ύψος του 1,65 m. Αλλά με μήκος 4,5 μέτρα εκείνο που προκαλεί εντύπωση είναι το γενναιόδωρο μεταξόνιο που φτάνει τα 2,73 m. Κάτι βέβαια που δεν πρέπει να μας προκαλεί από την άλλη εντύπωση ως επιλογή, καθώς στην κινεζική αγορά ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι το υπέρτατο πλεονέκτημα αγοράς.

Με δεδομένη την υποστήριξη του αυτοκινήτου από την πλατφόρμα CMA, η επιλογή των κινητήρων θα συνιστά μια γκάμα που θα περιλαμβάνει συνδυασμό 3κύλινδρων και 4κύλινδρων μοτέρ που προορίζονται για να εξοπλίσουν τα επερχόμενα 40άρια της Volvo. Ανάλογα δε με το μοτέρ, το νέο crossover της Lynk&Co υα διατίθεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ή αυτόματο 7άρι διπλού συμπλέκτη. Μια επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση βρίσκεται επίσης στην ατζέντα του 01, που πιθανότατα θα λανσαριστεί όταν το 01 βρίσκεται ήδη για τα καλά μέσα στον κύκλο ζωής του.

Όσον αφορά την ασφάλεια, το Lynk & Co 01 θα έχει πρόσβαση σε όλα τα ράφια με τα συστήματα παθητικής ασφάλειας της Volvo. Αλλά θα περιλαμβάνει και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού όπως το Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης, η Επιτήρηση Τυφλού Σημείου, η Προειδοποίηση Εμπρόσθιας Σύγκρουσης, Προσαρμοζόμενο Cruise Control, η Πρόσκηση Πεζού (σε συνδυασμό με το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης) και η Προειδοποίηση Ακούσιας Αλλαγής Λωρίδας. Συστήματα που υποστηρίζουν αυτό που περιγράφει η Lynk & Co ως ένα «SUV κατάφορτο με τεχνολογία».

Και μιας και μιλάμε για τεχνολογία, το 01 στοχεύει να είναι «το αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες δυνατότητες συνδεσιμότητα σήμερα». Για του λόγου το ασφαλές, η Lynk&Co εφοδίασε το 01 μια γενναιόδωρων διαστάσεων οθόνη για το σύστημα πολυμέσων που θα είναι συνδεδεμένη διαρκώς στο web και το cloud του αυτοκινήτου. Θα διαθέτει επίσης ένα κουμπί «share» που θα επιτρέπει στον ιδιοκτήτη να παρέχει πρόσβαση στο αυτοκίνητο σε άλλους χρήστες μέσω ενός κοινόχρηστου ψηφιακού «κλειδιού». Η ίδια δυνατότητα θα παρέχεται επίσης από τη Volvo, αρχής γενομένης από το 2017 όταν μια εφαρμογή σε smartphone θα αντικαταστήσει αποτελεσματικά το κλειδί του αυτοκινήτου σε επιλεγμένα μοντέλα.

Το 01 θα ξεκινήσει τις πωλήσεις στην Κίνα το 2017 και αργότερα θα εξαχθεί στην Ευρώπη και στη Β. Αμερική. Η Lynk & Co θα λανσάρει ακόμα δύο μοντέλα μέσα στα προσεχή τέσσερα χρόνια, υπό την ονομασία –τα άλλο;- 02 και 03.

lynkco_01_23