Η τεχνική αυτή εφαρμογή αναφέρεται ως εφαρμοσμένη για πρώτη φορά στο SQ7 που είναι το πιο δυνατό αυτοκίνητο ντίζελ στον κόσμο.

Την ίδια τεχνική εφαρμογή έχει υιοθετήσει και στο πρώτο SUV, αλλά και πρώτο ντίζελ της Bentley, την Bentayga, προκειμένου να ανταποκρίνεται στα υψηλά στάνταρ ισχύος που απαιτεί το Crewe.

Όπως ήδη γνωρίζετε, το νέο Audi RS5 θα σταματήσει να κάνει χρήση του ατμοσφαιρικού V8 του προηγούμενου μοντέλου, αντικαθιστώντας τον με ένα 2,9λιτρο V6. To downsizing έγινε με τη συνεργασία της Porsche που εξέλιξε ένα διτούρμπινο μοτέρ V6 που έχει τοποθετηθεί ήδη στην Panamera 4S.

Στη περίπτωση του 4θυρου κουπέ της Porsche αποδίδει 440 PS και 56,1 kgm. Κι ενώ η ροπή βελτιώθηκε σε σχέση με αυτό που βρίσκουμε σε ένα στοκ RS5 της υφιστάμενης γενιάς με V8, η ισχύς μειώθηκε ελαφρά. Κι ενώ δεν υπάρχει καμία επίσημη αναφορά σε αυτό, ψιθυρίζεται ότι η Audi πιθανόν να τοποθετήσει ηλεκτρική υπερτροφοδότηση στο επόμενο RS5, προκειμένου να φτάσει ή και να ξεπεράσει σε απόδοση τα στάνταρ ισχύος του υφιστάμενου μοντέλου.

audi_rs5_tdi_9

Ο 48V ηλεκτρικός υπερσυμπιεστής έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του σε αυτοκίνητο του Ingolstadt στο πρωτότυπο Audi RS5 TDI. Όπως και το SQ7, διέθετε 48βολτο ηλεκτρικό σύστημα που τροφοδοτούσε ένα ηλεκτρικό τούρμπο. Αυτό το τελευταίο είχε το ρόλο να παρέχει βοήθεια πριν το ζεύγος των συμβατικών τούρμπο «φουσκώσει» τόσο έτσι ώστε να παρέχει βέλτιστο boost, εξαλείφοντας με αυτόν τον τρόπο την υστέρηση των τούρμπο.
Αντίθετα με την υβριδική διάταξη που χρησιμοποιείται για να ενισχύσει την επιτάχυνση όταν αυτή ζητηθεί, το σύστημα των 48V είναι ελαφρύτερο και δεν απαιτεί μεγάλη μπαταρία. Σύστημα που επιδείχτηκε σε πρωτότυπο πριν από δύο χρόνια και σε λίγο πιθανότατα θα μπει σε αυτοκίνητο παραγωγής στους αμέσους επόμενους μήνες. Κάτι που δείχνει πόσο λίγο απέχει η εφαρμοσμένη τεχνολογία από την «πειραματική».

Το νέο RS5 θα μπορούσε να είναι μια τέλεια αντιστοιχία για την επιλογή του ηλεκτρικού τούρμπο διότι η εξάλειψη του turbo lag θα έφερνε καλύτερες επιδόσεις από τον V8 που αντικαθιστά. Η Audi σχεδιάζει ήδη να τοποθετήσει το 48βολτο σύστημα, πλήρες και σεταρισμένο με ένα ηλεκτρικό τούρμπο στο επόμενο SQ5, οπότε το να το «πακετάρει» με το RS5 δεν θα αποτελεί πρόβλημα.