Στη Mazda μοιάζουν σαν τον μοναχικό καβαλάρη, εκεί όπου γύρω τους σφυρίζουν όλοι υβριδικά και ηλεκτρικά, εκείνοι αντιστέκονται και απαντούν με… τούρμπο, τουλάχιστον στο πολυαναμενόμενο RX.

Οι τεχνικοί της ιαπωνικής εταιρίας δεν βλέπουν με θετικό μάτι τη λύση της υβριδικής τεχνολογίας προκειμένου να ιάσουν τις ανίατες ασθένειες του περιστροφικού Wankel κινητήρα (κατανάλωση, ρύποι, αξιοπιστία).

Σε μια αμιγώς σπορ εκτέλεση, όπως είναι η πολλών προσδοκιών σειρά RX, οι μπαταρίες προσθέτουν περιττό βάρος εκεί όπου ομολογουμένως δεν χρειάζεται, πάντα σύμφωνα με τους ειδικούς της Mazda. Μάλιστα, όσο «δίαιτα» και αν κάνουν τελευταία αυτές, με την πάροδο του χρόνου και της εξέλιξης.

Το πιο ενδιαφέρον κομμάτι όλων αυτών φυσικά, είναι η… ρομαντική στάση της πλειοψηφίας των ιθυνόντων της Mazda, που ψηφίζουν δαγκωτό τα περιστροφικά σύνολα, αντιτιθέμενοι με τους σύγχρονους τεχνοκράτες, οι οποίοι βλέπουν υπερτιμημένο το κόστος κατασκευής τέτοιων συνόλων, σε σύγκριση με το απτό αποτέλεσμα.