Και ποιος δεν θυμάται την θρυλική McLaren F1. Με την τριθέσια διάταξη καμπίνας και τον επικό V12 της BMW, το αυτοκίνητο που είχε σχεδιάσει ο Gordon Murray είχε στιγματίσει την εποχή του και παρέμενε για πολλά χρόνια το σημείο αναφοράς.

Στην κανονική του μορφή το αυτοκίνητο δεν είχε εμφανείς πτέρυγες (η έκδοση της φωτογραφίας είναι η ειδική έκδοση LM). Παρόλα αυτά είχε φοβερή αεροδυναμική απόδοση. Το ίδιο το σχήμα του αυτοκινήτου ήταν μία πτέρυγα. Ο Gordon Murray είχε σχεδιάσει έτσι τον διαχύτη και το επίπεδο πάτωμα ώστε να αξιοποιεί στο μέγιστο το ground effect. Αυτό, σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος που εξασφάλιζε το σασί από ανθρακονήματα, και την δύναμη του κτηνώδους V12 της BMW, έκανε το αυτοκίνητο το σημείο αναφοράς σε επιτάχυνση 0-100 km/h, σε τελική ταχύτητα αλλά κυρίως σε απόδοση στην πίστα. Στην δεκαετία του ’90 είχαν κατασκευαστεί 106 αντίτυπα. Και τώρα η McLaren λέει ότι θα αναβιώσει τον θρύλο.

Η εταιρεία επιβεβαίωσε ότι το τμήμα MSO (McLaren Special Operations) εξελίσσει ένα νέο τριθέσιο αυτοκίνητο, με τον κωδικό BP23. To BP2 σημαίνει Bespoke Project 2. Το 3 αναφέρεται τον αριθμό των θέσεων. Και θα κατασκευαστούν 106 μονάδες, ακριβώς όπως τότε. Τα οποία έχουν ήδη προπωληθεί.

Θα ανήκει στην Hyper Series, αλλά δεν θεωρείται διάδοχος της σκληροπυρηνικής P1 καθώς θα είναι διαφορετικού χαρακτήρα. Η McLaren αποκαλεί το αυτοκίνητο Hyper GT και υποστηρίζει ότι θα μπορεί να ταξιδέψει μακριά τους τυχερούς επιβάτες με άνεση και σπορ πολυτέλεια. Θα είναι υβριδικό και η εταιρεία υπόσχεται ότι θα είναι ένα από τα ισχυρότερα αυτοκίνητα στον πλανήτη την στιγμή που θα παρουσιαστεί. Όπως λέει η κωδική ονομασία του, συγκεκριμένα η λέξη bespoke, κάθε κομμάτι του θα είναι ειδικά σχεδιασμένο για την συγκεκριμένη εφαρμογή.

mclaren_f1_revival