Η Tesla δεν είναι μια εταιρεία όπως οι άλλες. Διαφέρει σε πολλούς τομείς, με πρώτο και βασικότερο το γεγονός ότι τα αυτοκίνητά της είναι αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα. Άσχετα αν αυτό σε βρίσκει σύμφωνο κι αν θέλεις να δεις το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας με πρίζα αντί για αντλία καυσίμου, η αλήθεια είναι πως η Tesla έχει αλλάξει το χάρτη της αυτοκίνησης σε πολλά επίπεδα, ακόμα και στην παραγωγή.

Αυτό το τελευταίο έρχεται να εξυμνήσει ο Peter Hochholdinger, ο νέος αντιπρόεδρος παραγωγής της εταιρείας. Ο Γερμανός είναι υπεύθυνος παραγωγής για τα Model X και Model S, αλλά και του επερχόμενου Model 3. Μετά από 2 δεκαετίες θητεία στην Audi, ο Hochholdinger προστέθηκε στο δυναμικό της Tesla τον περασμένο Μάιο. Στην πρώτη του συνέντευξη στο περιοδικό Manufacturing Leadership Journal, δήλωσε εντυπωσιασμένος από τις εγκαταστάσεις της Tesla:

Τα αυτοκίνητα που κατασκευάζουμε είναι περίπου επτά έτη πέραν του ό,τι έχω δει πριν, και είναι συναρπαστικό να βρίσκομαι εδώ και να είναι μέρος αυτής της ομάδας παραγωγής αυτοκινήτων. Είναι η μόνη εταιρεία στον κόσμο που κατασκευάζει ηλεκτρικά οχήματα 100 τοις εκατό – όλοι οι άλλοι συνεχίζεται με τη συνήθη πρακτική κατασκευής αυτοκινήτων [εσωτερικής καύσης] και νομίζω ότι αυτό δεν έχει μέλλον.

Ο Γερμανός συνέχισε, δίνοντας μια ερμηνεία του όρου “μηχανή που κάνει την μηχανή” (“machine that makes the machine” ), όρο που ο ίδιος ο Elon Musk είχε αναφέρει στο παρελθόν, ενώ έδωσε και το δικό του στίγμα συνεισφοράς σε αυτό:

Έχει να κάνει με την αυτοματοποίηση, την πυκνότητα, την ταχύτητα και τον αυτοματισμό σε όλα τα στάδια παραγωγής, όπως για παράδειγμα την συναρμολόγηση. Η συναρμολόγηση είναι μια χρονοβόρα διαδικασία για κάθε κατασκευαστή, λόγω του τρόπου σχεδιασμού της γραμμής παραγωγής.

Αν ξέρω ακριβώς πού βρίσκεται το φορτηγό (προμηθευτής δηλαδή) κάθε στιγμή, καθώς έρχεται στο εργοστάσιο, τότε ξέρω ακριβώς σε ποια αποβάθρα θα πρέπει να είναι σε 30 λεπτά ή 40 λεπτά. Είναι η αποβάθρα κενή; Οι άνθρωποι είναι εκεί για να παραλάβουν αυτό το φορτηγό; Είναι όπως όταν ένα αεροπλάνο πετά σε διεθνές αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο. Ξέρουν ακριβώς σε ποια πύλη θα είναι και ξέρουν πότε ακριβώς θα προσγειωθεί, ακριβώς από πού προέρχεται, και ξέρουν ακριβώς πότε να αφήσει το αεροδρόμιο και πού να πάει. Ένα εργοστάσιο είναι σαν ένα αεροδρόμιο: Τα υλικά που έρχονται σε φορτηγά και πρέπει να γνωρίζουμε ακριβώς σε ποιες πύλες θα πρέπει να είμαστε σε ετοιμότητα να τα παραλάβουμε.

Είναι όντως τόσο μπροστά η Tesla ή είναι κι αυτό ένα μέρος της πολιτικής προώθησης της εταιρείας, με άφθονη δόση έπαρσης; Έχει αλλάξει τόσο πολύ τα πράγματα η αμερικάνικη εταιρεία ή οι δηλώσεις αυτές αποτελούν έναν ακόμα τρόπο να τονιστεί ότι η εταιρεία βρίσκεται μπροστά απ’ όλους; Πάντως κάπου εκεί στην Audi δεν πρέπει να χάρηκαν με αυτές τις δηλώσεις…