Η Toyota από την στιγμή που αποφάσισε να επενδύσει στα ηλεκτρικά μοντέλα, ανακοίνωσε πως θα αφήσει πίσω της τις Ni-MH μπαταρίες μιας και η σημερινή τεχνολογία των ιόντων λιθίου της επιτρέπουν να δημιουργήσει μια “επαναστατική μπαταρία”.

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία συνεργάζεται με την Panasonic Corporation και με τέσσερα ιαπωνικά Πανεπιστήμια, για την ανάπτυξη της υφιστάμενης τεχνολογίας των μπαταριών ιόντων λιθίου που θα τις χρησιμοποιήσει στα ηλεκτρικά και στα υβριδικά αυτοκίνητα της.

Οι δύο εταιρίες έχουν ως στόχο να κάνουν τις μπαταρίες ιόντων λιθίου ασφαλέστερες και να αυξήσουν την ενεργειακή πυκνότητά τους, χωρίς ωστόσο να αυξηθεί κατά πολύ το κόστος παραγωγής τους. Οι δοκιμές που έχουν κάνει, έδειξαν πως οι στόχοι που έχουν τεθεί υλοποιούνται, με τις μπαταρίες να προσφέρουν ασφάλεια κατά τη χρήση τους. Η νέα τεχνολογία των μπαταριών θα είναι έτοιμη μέσα στα επόμενα χρόνια, προσφέροντας μπαταρίες με 15% καλύτερη απόδοση και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.

Σύμφωνα με τον Hisao Yamashige της Toyota, από τις δοκιμές κατάφεραν να παρατηρήσουν άτακτη κίνηση των ιόντων μιας μπαταρίας μέσα στα ηλεκτρόδια, κάτι που προκαλεί υπερθέρμανση, περιορίζοντας την απόδοση της. Η Toyota αυτό που θέλει να κάνει, είναι όχι να περιορίσει την κίνηση των ιόντων, αλλά να την “βάλει σε μια σειρά”, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο την αυξημένη θερμοκρασία, κάτι που μεταφράζεται σε μεγαλύτερη απόδοση της μπαταρίας. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Toyota αναμένεται το 2020 και για την ώρα η ιαπωνική εταιρία δεν ανακοινώνει αν αυτό θα φορά τη νέα μπαταρία.