Σε μια κατηγορία όπου κυριαρχούν τα γερμανικά πολυτελή SUV, η Ford τολμάει και «ρίχνει» το Edge. Και όπως φαίνεται, δεν κάνει καθόλου άσχημα, αφού το νέο μοντέλο της καταφέρνει να προσφέρει το κάτι διαφορετικό…

Μπορεί το Edge να υπάρχει στην γκάμα της Ford από το 2007, ωστόσο στην Ευρώπη το μοντέλο πάτησε τις ρόδες του, μόλις πριν λίγο καιρό. Συγκεκριμένα, το Edge αποτελεί το τρίτο και μεγαλύτερο SUV στην γκάμα της Ford, πάνω από τα EcoSport και Kuga, και ως στόχο έχει να ισχυροποιήσει τη θέση της Ford στα SUV/crossover, μια κατηγορία που όπως γνωρίζουμε αποτελεί πλέον τη δημοφιλέστερη σε πωλήσεις στην Ευρώπη. Για να το καταφέρει προτάσσει την επιβλητική σχεδίασή του, την κορυφαία τεχνολογία, την άνεση και τους χώρους, καθώς και την τυπική α λα Ford οδηγοκεντρική του συμπεριφορά. Ας πάρουμε μία πρώτη γεύση, ώστε να δούμε αν μπορεί να τα καταφέρει απέναντι στο ανταγωνισμό του…

Το νέο Edge είναι όμορφο και επιβλητικό. Θυμίζει «αμερικανιά» χάρη στη πληθωρική του μάσκα, όμως ταυτόχρονα είναι προσεγμένο στην λεπτομέρεια (βλέπε τα λεπτεπίλεπτα πίσω φανάρια ή τις μυώδεις γραμμές στο πλάι). Παράλληλα, επιδεικνύει έναν σκληροτράχηλο χαρακτήρα, ενώ είναι πολύ δυναμικό. Με λίγα λόγια αποτελεί ένα μοντέλο με ιδιαίτερο χαρακτήρα στην κατηγορία και σε κάθε περίπτωση δεν περνάει απαρατήρητο. Αν λοιπόν θέλει κάποιος να διαφοροποιηθεί, τότε αποτελεί μία ενδιαφέρουσα πρόταση.

3616edge-kinitirasv

Το Ford Edge θα διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά με δύο diesel κινητήρες. Ο πρώτος είναι ένας 2λιτρος TDCi 180 ίππων, ενώ o άλλος ο TDCi biturbo των 210 ίππων και 450 Nm ροπής που συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο Powershift της Ford. Κατά την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και τους δύο και αυτό που έχουμε να σημειώσουμε είναι πως στην πράξη η μέση κατανάλωση ανέρχεται λίγο πάνω από τα 8,0 λτ./100 χλμ., ενώ από πλευράς λειτουργίας και τα δύο μοτέρ είναι ήσυχα και πολιτισμένα ακόμη και στις υψηλές στροφές. Τέλος, αναφορικά με τις επιδόσεις η Ford ανακοινώνει 9,9 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και 200 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα για το 180άρι, ενώ για Edge των 210 PS οι τιμές είναι 9,4 δλ. και 211 χλμ./ώρα.

3616edge-esoterikov

Χωρίς σχεδιαστικές εξάρσεις -κάτι που συνηθίζεται άλλωστε στην κατηγορία- το εσωτερικό του νέου Ford Edge σε κερδίζει. Παραπέμπει αρκετά στο εσωτερικό του Mondeo, ενώ ποιοτικά ακολουθεί πολύ υψηλά στάνταρ. Αν όχι τα άριστα των γερμανικών εκπροσώπων της κατηγορίας, σίγουρα σχεδόν κορυφαία. Ταυτόχρονα, οι δύο μεγάλες οθόνες (στην κεντρική κονσόλα είναι αφής) ενισχύουν το τεχνολογικό του προφίλ, ενώ το σύστημα ενεργού ελέγχου του θορύβου (Active Noise Control) που ανιχνεύει τους θορύβους στην καμπίνα και τους εξαλείφει μέσω ηχητικών κυμάτων αντίθετης φάσης, καθιστά την ποιότητα κύλισης ακόμη πιο premium.

Τέλος, στο κομμάτι των χώρων το μεσαίο SUV της Ford είναι υπερευρύχωρο ακόμη και για πέντε επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών που ξεκινάει από τα 602 λίτρα θα χωρέσει όλες τους τις αποσκευές.

3616edge-norway_09v

Αν κάτι χαρακτηρίζει όλη την γκάμα των μοντέλων της Ford, αυτό είναι η ευχάριστη οδική τους συμπεριφορά. Δεν θα μπορούσε λοιπόν το ίδιο να μην ισχύει και στην περίπτωση του μεγάλου της SUV, του Edge, το οποίο κατά την πανευρωπαϊκή παρουσίασή του μας κέρδισε με τον τρόπο που κρύβει τον όγκο του, τα περιθώρια ελκτικής πρόσφυσης, την αμεσότητα και πληροφόρηση του τιμονιού, αλλά και την λειτουργία της ανάρτησης, η οποία δεν δυσανασχετεί εκτός δρόμου, ενώ στην άσφαλτο οι κλίσεις που αφήνει στο αμάξωμα δεν είναι φοβερές.