The Real Muscle – H 5λιτρη Mustang είναι ένα αυθεντικό από κάθε άποψη αμερικάνικο muscle car το οποίο για πρώτη φορά στην ιστορία του μιλάει και την ευρωπαϊκή γλώσσα.

Aυτή είναι η 6η γενιά της Ford Mustang. Ενός εκ των διασημότερων αυτοκινήτων από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού (παρέα με τις Vettes) που εδώ και 52 χρόνια συμβολίζει την δύναμη και τον έντονο χαρακτήρα σε ένα φαινομενικά… άψυχο αντικείμενο. Ο Ευρωπαίος την ξέρει καλά. Μπορεί να μην την βλέπει συχνά, όμως την ξέρει και κατά κάποιο τρόπο έχει ταξιδέψει μαζί της μέσα από την μεγάλη οθόνη. H Mustang είναι το μοντέλο που δημιούργησε την κατηγορία των αμερικανικών «pony-cars», δηλαδή των κουπέ αυτοκινήτων, με κυρίαρχο χαρακτηριστικό τους το μακρύ καπό και το κοντό πίσω μέρος που επειδή βασίζονταν σε ήδη υπάρχοντα «ταπεινά» μοντέλα, ήταν και προσιτά. Η εφαρμογή V8 κινητήρα σε ένα τέτοιο «σκαρί» δημιούργησε τα λεγόμενα και ευρέως γνωστά Muscle Cars.

Η νέα γενιά της Ford Mustang είναι η πιο όμορφη Mustang που έχει κατασκευαστεί ποτέ και αυτό γιατί συνδέει με πραγματικά εντυπωσιακό τρόπο της mucho αναλογίες και την ρετρό εικόνα, με σύγχρονα στοιχεία. Το εμπρός μέρος που είναι και το πιο χαρακτηριστικό σε μια Mustang, αποτελεί μια λογική συνέχεια της πρώτης γενιάς του αυτοκινήτου παραμένοντας ογκώδες και πολύ δυναμικό. Τα power domes στο καπό, η μεγάλη μάσκα με το καλπάζον άλογο σε περίοπτη θέση, τα επιθετικής σχεδίασης φωτιστικά σώματα και ο αντίστοιχος προφυλακτήρας, αρκούν για να μιλήσουμε για ένα από τα πιο εντυπωσιακά αυτοκίνητα που κοσμούν τους δρόμους. Το Fastback που λένε οι Αμερικανοί, σε αυτή την γενιά -ευτυχώς για εμάς τους Ευρωπαίους- είναι ένα αυθεντικό κουπέ. Ο τρόπος που η οροφή συνδέεται με τα καπούλια της ουράς και το τελείωμά της στο χώρο αποσκευών συνθέτουν ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα αισθητικής, με την Mustang και σε εκείνο το σημείο να διαθέτει τον δικό της ξεχωριστό χαρακτήρα μέσω των ιδιαίτερων της φωτιστικών και της μυώδους αισθητικής γενικότερα. Σε σχέση με την «pony» Mustang των 2,3 λίτρων, η «αυθεντική» διαθέτει λογότυπο GT στο πίσω μέρος που βγάζει μάτι σε μέγεθος, ενώ τα λογότυπα για τον κυβισμό (5.0 λτ.) βρίσκονται στα εμπρός φτερά. Εν κατακλείδι, η Ford Mustang είναι ένα αυτοκίνητο από τα λίγα. Οι δαχτυλιές και τα σημάδια από τα κεφάλια των περαστικών που βρίσκεις στα πλαϊνά τζάμια κάθε μα κάθε πρωινό, οι προτάσεις γάμου που δέχεσαι ακόμα και από άτομα του ίδιου φύλλου, τα σκουντήματα και τα επιφωνήματα σε κάθε πέρασμά της από κεντρικά σημεία ακόμα και τα πικρόχολα σχόλια μερικών, ένα πράγμα μαρτυρούν. Δεν περνά από πουθενά και από κανέναν απαρατήρητη και το πιο περίεργο είναι πως όλοι την γνωρίζουν.

4-10-16_mastang_dsc_2091v

Ο κινητήρας που κινεί την κορυφαία Mustang διαθέτει 8 κυλίνδρους σε διάταξη V με χωρητικότητα 619 κ.εκ. έκαστος (4.951 κ.εκ.). Ανήκει στην οικογένεια κινητήρων Ti-VCT (με διπλό χρονισμό) της Ford και αν και δεν εντυπωσιάζει με την αναλογία των 85 ίππων στο λίτρο, είναι ικανότατος και απόλυτα ταιριαστός με τον mucho χαρακτήρα του μοντέλου. Ο βρυχηθμός του από τη στιγμή που θα τεθεί σε λειτουργία, αλλά και σε όλο το φάσμα περιστροφής του δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης του πάθους του, ενώ στην πράξη ως 8κύλινδρος εντυπωσιάζει με το τράβηγμά του από χαμηλά ακόμα και με βαριά επιλεγμένη σχέση στο πολύ καλό σε αίσθηση αλλά και κούμπωμα 6τάχυτο κιβώτιο, με την αραιή κλιμάκωση. Η ροπή των 530 Nm είναι σε θέση να «κρατάει» σε σβέλτους ρυθμούς το βαρύ αμάξωμα της Mustang 5,0 «πιάνοντας» τις επιδόσεις παραδοσιακών σπορ κατασκευών αντίστοιχης απόδοσης, κάτι που σε αίσθηση δεν γίνεται αντιληπτό. Είναι λάθος όμως να μπει σε τέτοια σύγκριση η Mustang, γιατί κοστίζει αρκετές χιλιάδες λιγότερα ευρώ και δεν πουλάει τον εαυτό της ως σπορ κατασκευή, όμως μπορεί να καυχιέται στο ότι αποτελεί τον ορισμό ενός GT αυτοκινήτου. Τέλος, όπως είναι λογικό, ο κινητήρας αυτός έχει και αυξημένες απαιτήσεις σε καύσιμο καταναλώνοντας σε πραγματικές συνθήκες κοντά στα 18,0 λτ./100 χλμ., τιμή που ανεβαίνει επικίνδυνα πάνω από τα 20λτ. αν πιεστεί.

4-10-16_mastang_dsc_2051v

Η ξεχωριστή οντότητα της Mustang συνεχίζεται και στο εσωτερικό της, εκεί όπου τίποτα δεν είναι ικανό να χαλάσει τον χαρακτήρα της, ούτε καν η οθόνη αφής του συστήματος SYNC 3 που γνωρίζουμε από τα πιο «ταπεινά» Ford. Σχεδιαστικά, δεν παραπέμπει σε κανένα άλλο μοντέλο, εκφράζοντας και εδώ τον δικό της ξεχωριστό χαρακτήρα. Τα ταμπλό είναι ψηλά τοποθετημένο και διαθέτει 3 στρογγυλούς αεραγωγούς στο κέντρο του, που σε συνδυασμό με τα μεγάλα επίσης στρογγυλά όργανα του πίνακα οργάνων αποτελούν τα βασικά του χαρακτηριστικά. Ο οδηγός κάθεται χαμηλά και απολαμβάνει μια πολύ καλή με σπορ καταβολές θέση οδήγησης, με τα καθίσματα της Recaro να του εξασφαλίζουν άνεση και τέλεια στήριξη. Ο κοντός επιλογέας, το μεγάλο τούνελ της μετάδοσης και οι διακόπτες αεροπορικού τύπου στην βάση της κεντρικής κονσόλας συμπληρώνουν την όμορφη εικόνα του, ενώ το αλουμίνιο συνδυάζεται όμορφα με τα υπόλοιπα πλαστικά στην καμπίνα της Mustang. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή παρά την χρήση μέτριας ποιότητας υλικών σε ορισμένα σημεία, ενώ η συναρμολόγηση ικανοποιεί. Ως 2+2 θέσεων κουπέ αυτοκίνητο, οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι ιδιαίτερα περιορισμένοι τόσο για τα πόδια όσο και τα κεφάλια τους, εξυπηρετώντας ουσιαστικά μόνο σε περιπτώσεις ανάγκης την φιλοξενία ενήλικου επιβάτη. Ο χώρος αποσκευών πάντως έχει όγκο 408 λίτρων και κρίνεται επαρκής.

4-10-16_mastang_dsc_2177v

Η Mustang σε αυτή την έκδοση με τον 5λιτρο κινητήρα αποτελεί ένα εντυπωσιακά ικανό για τη διάνυση μεγάλων αποστάσεων αυτοκίνητο, με την διαφορά ότι σε αυτή της τη γενιά έχει και άλλα χαρίσματα. Ο ευρωπαϊκός της προσανατολισμός της χάρισε νέα γεωμετρία και ρύθμιση ανάρτησης, 19 ιντσών ζάντες και διαφορικό torsen πίσω, καθιστώντας την για πρώτη φορά και ενδιαφέρουσα από οδηγικής άποψης. Στον ανοιχτό δρόμο, η Mustang είναι άνετη και επιδεικνύει εξαιρετική ποιότητα κύλισης, ενώ με την βοήθεια του κινητήρα της μπορεί να αναπτύξει αλλά και να διατηρήσει αυξημένες ταχύτητες κίνησης αβίαστα. Στις στροφές και σε αυτή την έκδοση το αυξημένο συνολικό βάρος της κατασκευής (+65 κιλά από την 2,3 λίτρων) σαφέστατα γίνεται αντιληπτό, με την αρχική τοποθέτησή της να κλονίζεται από την αδράνεια. Με δεδομένο ότι το βάρος έχει «κάτσει» στον εμπρός άξονα, η υποστροφή είναι πιο έντονη στην τοποθέτηση ενώ παρά τους 421 ίππους στο δεξί σου πόδι, η μετάβαση στην υπερστροφή δεν είναι εύκολη υπόθεση σε δρόμο με καλή πρόσφυση. Αν εκμεταλλευθείς το βάρος της για κάτι τέτοιο, εδώ έχεις αποθέματα ισχύος για την διόρθωση, κάτι που ωστόσο αντιτίθεται με τον γενικότερο χαρακτήρα της. Το σύστημα Selectable Drive μέσω του οποίου γίνεται παραμετροποίηση των βασικών λειτουργιών (τιμόνι, ESP, απόκριση κινητήρα) σε 4 επιλογές, μπορεί να μεταβάλλει ανάλογα την συμπεριφορά της, όμως σε καμία περίπτωση δεν προσεγγίζει σπορ χαρακτηριστικά. Ο βαρύς συμπλέκτης και το αργό τιμόνι υπογραμμίζουν το παραπάνω γεγονός, όμως αντίθετα τα φρένα της (6πίστονα εμπρός) είναι συγκλονιστικά σε αίσθηση και σε απόδοση.