Η βούληση του Marchionne, επικεφαλής της Ferrari η οποία πλέον ακολουθεί αυτόνομη πορεία απογαλακτισμένη πλήρως από τo FCA Group, είναι να φτάσει η εταιρεία τις 10.000 ετήσιες πωλήσεις.

Για να το πετύχει όμως αυτό χρειάζεται να συμμορφωθεί με τις νέες αντιρρυπαντικές διατάξεις που θα ισχύσουν από το 2020. Οπότε στόχος είναι η μείωση της κατανάλωσης που απότοκό της θα είναι η μείωση των ρύπων.

Εμπρός σε αυτή την επικείμενη πραγματικότητα, ακόμη και οι φίρμες που κατασκευάζουν σούπερκαρ ποίησαν την ανάγκη φιλοτιμία και βάλθηκαν να εξηλεκτρίσουν μέρος ή και ολόκληρη την γκάμα τους. Άλλοι με υβριδικό προσανατολισμό, άλλοι με μοντέλα αμιγώς ηλεκτρικά και οι περισσότεροι με το συνδυασμό των δύο. Η Ferrari δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση, καθώς ακόμη και ως εταιρεία εξαιρετικά μικρής παραγωγής υπόκειται στον κανονισμό όπως και οποιοσδήποτε άλλος. Με τη δαμόκλειο σπάθη λοιπόν που κοστίζει 150 εκατ. ευρώ για κάθε υπερβάλλον του κανόνος γραμμάριο CO2/km, το μέλλον της Ferrari κατά πώς το σχεδιάζει ο Marchionne, και το επιβεβαιώνει δημοσίως είναι μια γκάμα που κάθε μοντέλο της θα διαθέτει κάποιο υβριδικό συνδυασμό, μηδενός εξαιρουμένου.

O Sergio Marchionne είπε στο Reuters ότι κάθε Ferrari που θα πωλείται ύστερα από το 2019 θα έχει κάποιο είδος υβριδικής τεχνολογίας. Ο απώτερος και απόλυτος στόχος του Marchionne είναι η μοντενέζικη εταιρεία να πουλά 10.000 αυτοκίνητα ετησίως μέχρι το 2025. Αλλά πετυχαίνοντας αυτόν τον όγκο παραγωγής, σημαίνει ότι ο Ιταλός κατασκευαστής δεν εξαιρείται από κάποιες εκπομπές και διατάξεις σχετικά με την οικονομία καυσίμου.

Ο Marchionne δεν προσδιόρισε το είδος της υβριδικής τεχνολογίας που θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει η Ferrari, αρκούμενος να πει ότι η εταιρεία θα συνδυάσει τα μοτέρ εσωτερικής καύσης και τον ηλεκτρισμό για να «πετύχει παραπάνω επιδόσεις». Υπό το ίδιο πρίσμα κατάργησε εξάλλου και το χειροκίνητο κιβώτιο. Η πρώτη φορά που η Ferrari μετήλθε αυτής της πρακτικής και αρχιτεκτονικής ήταν με τη LaFerrari που κάνει χρήση ηλεκτρομοτέρ ισχύος 163 ίππων και θερμικού μοτέρ V12 με 800 PS που συνδυαστικά δίνουν 963 άλογα.

Νωρίτερα το 2016 είχαμε αναφέρει ότι η Ferrari πατεντάρισε ένα νέο σπονδυλωτό σασί, συμβατό τόσο με κεντρομήχανα όσο και με αυτοκίνητα με το μοτέρ εμπρός. Η Ferrari επίσης ανέφερε ότι θέλει να χρησιμοποιήσει τον ατμοσφαιρικό κινητήρα V12 και στον αντικαταστάτη της υφιστάμενης V12. Οπότε δεν μπορεί, μόνο με κάποιο είδος υβριδικής τεχνολογίας θα βελτιώνονταν οι εκπομπές ρύπων του τωρινού μοντέλου και θα ξεπερνιούνταν οι επιδόσεις της F12tdf των 780 ίππων.

Μιλώντας στο Reuters, o Marchionne είπε ότι μπορούμε να περιμένουμε ακόμη τη διεύρυνση της γκάμας της Ferrari με περισσότερα αυτοκίνητα προσανατολισμένα στην καθημερινή χρήση. Το Reuters παραθέτει τη νέα GTC4Lusso T με το μοτέρ V8 ως ένα παράδειγμα της μελλοντικής κατεύθυνσης της Ferrari. To πρόγραμμα στο οποίο αναφέρθηκε ο Marchionne θα μπορούσε να σημαίνει ότι η από καιρό αναμενόμενη βασική Dino βρίσκεται καθ’ οδόν. Το ελπίζουμε.

Mε δεδομένες της επιδόσεις της LaFerrari, έχουμε το προαίσθημα ότι τα υβριδικά μοντέλα της Ferrari θα είναι αντίστοιχα κορυφαία με τα θερμικά της. Οπότε, αν ο εξυβριδισμός της γκάμας κάνει τις Ferrari ταχύτερες και πιο πράσινες, ακούγεται κάτι σαν win-win.