Για πρώτη φορά από τον Αύγουστο του 2013, οι πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη σημείωσαν πτώση σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενο έτος.

Σύμφωνα με την εταιρεία JATO Dynamics που συλλέγει και αναλύει τα στοιχεία από 29 ευρωπαϊκές χώρες, τον Ιούλιο οι πωλήσεις έφθασαν το 1,16 εκατ. αυτοκίνητα, έναντι 1,18 εκατ. τον ίδιο μήνα του 2015 (πτώση 2,3%).

Πού όμως οφείλεται η υποχώρηση; Η JATO Dynamics την αποδίδει αφενός στις δύο λιγότερες εργάσιμες ημέρες στο φετινό Ιούλιο και αφετέρου στην πτώση των ομίλων PSA και Volkswagen (13,2% και 8,8% αντίστοιχα). Όσον αφορά τις σημαντικότερες αγορές, η Γαλλία υποχώρησε κατά 9,6%, η Γερμανία κατά 3,9%, ενώ η Ισπανία (+4,4%), η Ιταλία (+2,6%) και η Μ. Βρετανία (+0,1%) κινήθηκαν ανοδικά.

Πρώτη σε πωλήσεις μάρκα παρέμεινε η Volkswagen (136.393 αυτοκίνητα), αν και κατέγραψε σημαντική πτώση κατά 10,8%. Σημαντικά κέρδη εμφάνισαν η Suzuki (+19,5%), η Honda (+15,3%), η Jeep (+11,4%), η Land Rover (+33%), η MINI (+10,7%) και η Dacia (+11,5%), καθώς όλες εκμεταλλεύτηκαν τις εκρηκτικές πωλήσεις των SUV.

Το Golf διατηρήθηκε στην κορυφή με 36.540 μονάδες, όμως η αναμονή της ανανεωμένης έκδοσης στο σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού έριξε τις ταξινομήσεις του κατά 21,6%. Ακολουθούν τα VW Polo, Ford Fiesta, Opel Astra, Renault Clio, Opel Corsa, Nissan Qashqai, Peugeot 208, Ford Focus και VW Passat.