Η Renault προγραμματίζει το λανσάρισμα μιας ευρείας γκάμας για τη σπορ φίρμα Alpine, αμέσως ύστερα από τα λανσάρισμα του διθέσιου κουπέ της που πιθανότατα θα ακούει στο όνομα Α120.

Το κεντρομήχανο με τον κινητήρα τοποθετημένο εγκάρσια A120, ένα διθέσιο κουπέ που αναμένεται να κινείται σε τιμή στις 60 χιλιάδες ευρώ, θα ακολουθηθεί από ένα κάμπριο ή ρόουντστερ και ένα ακόμη πιο σπορ και με πιο δυνατές επιδόσεις κουπέ, τα οποία βρίσκονται ήδη σε προχωρημένο στάδιο εξέλιξης. Οι ιθύνοντες της Alpine σχεδιάζουν να διαθέσουν μια ευρεία γκάμα όσο το δυνατόν ταχύτερα, αλλά υποστηρίζουν κιόλας ότι τα κατοπινά μοντέλα θα πρέπει να μοιράζονται τη δική τους αρχιτεκτονική.

Το Α120 θα αποκαλυφθεί στο ξεκίνημα της νέας χρονιάς σε ειδική εκδήλωση, σύμφωνα με τον Michael van der Sande, επικεφαλής της Alpine, που ήρθε στη γαλλική φίρμα νωρίτερα μέσα στο 2016, προερχόμενος από την Aston Martin. Το αυτοκίνητο θα είναι έτοιμο προς παράδοση στους πελάτες από το καλοκαίρι του 2017.

Το Α120 θα κινείται από μια ιδιαίτερα ισχυρή έκδοση ενός 4κύλινδρου κινητήρα της συμμαχίας Renault-Nissan που ακόμη δεν έχει μπει σε παραγωγή, αλλά αυτή προβλέπεται επικείμενη. Πιθανότατα θα πρόκειται για έναν 1.800άρη τούρμπο εξελιγμένο από τη Renault Sport με απόδοση γύρω από τα 300 άλογα και ταιριασμένο με ανασχεδιασμένο το αυτόματο διπλοσύμπλεκτο 6άρι σασμάν του Renault Clio RS. Σύμφωνα με πηγές μέσα από την Alpine θα μπορούμε να μιλάμε για επίδοση 0-100 m/h κάτω από τα 4,5 δευτερόλεπτα.

Με μήκος περίπου 4,2 m, το Α120 θα έχει κοντινό στιλ με το πρωτότυπο που έδειξε η εταιρεία στο Monaco στις αρχές της χρονιάς, όταν ο επικεφαλής της συμμαχίας, Carlos Ghosn, έδωσε το πράσινο φως για τη δρομολόγησή του. Με ξεκίνημα ως κοινό πρότζεκτ με την Caterham, το οποίο προϊόντος του χρόνου κατέπεσε, το σχέδιο της Alpine είχε πολλές λανθασμένες εκκινήσεις, μέχρι η Renault να εκπονήσει ένα έγκυρο και βιώσιμο επιχειρηματικό σχέδιο.

alpine_a120

Ο Van der Sande είπε ότι το Α120, όπως και τα μελλοντικά Alpine, θα ποντάρουν στο χαμηλό βάρος και στην ακρίβειά τους. Η αλήθεια είναι ότι αποκάλυψε ελάχιστα πράγματα για το αυτοκίνητο και την κατασκευή του, αλλά είπε επίσης ότι, «δεν θα πρόκειται για μια πλαστικούρα», παρότι το εργοστάσιο στη Dieppe εξειδικευόταν στο παρελθόν να ντύνει μα πλαστικά κομμάτια τα ατσάλινα σασί. Και αυτό μάλλον μας προϊδεάζει για ένα πέτσωμα από αλουμίνιο.

Όταν η Alpine αναφέρθηκε στο Α120 με το χαρακτηρισμό «χαμηλό» δεν προσδιόρισε το επίπεδο του βάρους του αυτοκινήτου. Αλλά ελπίζει να είναι καλύτερο από αυτό του κύριοι ανταγωνιστή της, την Alfa Romeo 4C, οπότε θα πρέπει να μιλάμε για κάτω από τα 1.000 kg.

Προφανώς, το νέο κουπέ θα είναι πιο ακριβό από άλλα μοντέλα επιδόσεων της Renault, με την τιμή να αναμένεται ανάμεσα στις 60 με τις 70 χιλιάδες ευρώ. Θα διανέμεται δε από 60 ντίλερ σε όλη την Ευρώπη. Οι αρχικές πωλήσεις εκτιμώνται σε τετραψήφιες χιλιάδες, με τις 5-7 να είναι μια ασφαλής εκτίμηση. Ο Van der Sande όμως ήρθε να συμπληρώσει, λέγοντας ότι οι επιπλέον εκδόσεις θα βοηθήσουν στη δημιουργία κερδοφορίας.

Η ανοιχτή έκδοση, καθώς και αυτή των υψηλών επιδόσεων προοιωνίζονται λογικές, αλλά δεν θα είναι Alpine πάνω σε βάση Renault, παρόλο που υπάρχει τέτοιο ιστορικό προηγούμενο στην ιστορία της φίρμας. Αυτό θα είναι ένα πεδίο που θα ανήκει αποκλειστικά στη Renault Sport, είπε ο van der Sande.

Μολονότι το νέο A120 θα ποντάρει εμπορικά στη σχέση του και το επίσης πανάλαφρο κλασικό A110, ο van der Sande είπε ότι το νέο μοντέλο θα είναι πιο άνετο και σχετικά ευρύχωρο, με την είσοδο και έξοδο από την καμπίνα προσεχτικά σχεδιασμένη να ταιριάζει στους σημερινούς πιο μεγαλόσωμους οδηγούς.

Περισσότερες πληροφορίες, περιλαμβανομένων και αυτών της κατασκευής, θα δημοσιοποιηθούν «σε κάνα δύο μήνες», πρόσθεσε ο van der Sande.