Ακολουθώντας την ένδοξη παράδοση των προκατόχων του με το σήμα GTi, το απόλυτο Peugeot 308 των 270 PS κυκλοφορεί και… οπλοφορεί.

Βασιζόμενη στην τεράστια αγωνιστική της κληρονομιά και την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει μαχόμενη επί δεκαετίες σε πίστες και ειδικές διαδρομές, η Peugeot δημιούργησε έναν διάβολο μεταμορφωμένο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην καθημερινότητα της πόλης, αλλά ταυτόχρονα να σπάσει και όλα τα δεσμά ανίας που μπορεί να πλήττουν τον ιδιοκτήτη του. Αν το 205 GTi ήταν ο Σπύρος Λούης, το 308 GTi by Peugeot Sport έχει γίνει σπρίντερ ολκής. Πιάσε το αν μπορείς!

peugeot-308-gti-h640

Έβαλε τα ρούχα του αλλιώς
Για τον οικογενειάρχη, το απλό 308 είναι ένα hatch που καλύπτει κάθε βασική ανάγκη και προσφέρεται με 1.200άρη βενζίνης απόδοσης 110 και 130 αλόγων (κόστος απόκτησης από 18.900€) και με 1.600άρη diesel 100 και 120 ίππων (από 19.900€). Ωστόσο για κάθε ανήσυχο (όχι απαραίτητα) νιάτο, υπάρχει αυτή η απόλυτη έκδοση-ρουκέτα που βάζει δύσκολα στον ισχυρό ανταγωνισμό (Focus ST, Leon Cupra 290 κ.ά.). Στέκεσαι απέναντί του και η αλήθεια είναι πως δεν βλέπεις κάτι δραματικό. Πιο επιθετικό εμπρός μέρος, με διαφορετική μάσκα και περισσότερους αεραγωγούς στον προφυλακτήρα, 19άρες ζάντες με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και 4πίστονες δαγκάνες, πίσω μία απόληξη εξάτμισης σε κάθε άκρο, διαχύτης για τα… μάτια, λογότυπα GTi και μια… περίεργη διχρωμία σε κόκκινο-μαύρο. Οι Γάλλοι τη βάφτισαν «Coupe Franche» και, όπως λένε, συμβολίζει την κοφτερή προσωπικότητα του μοντέλου. Σαν να υποδηλώνει ταπεινά ότι δεν κρύβει τίποτα ταπεινό μέσα του. Στον εσωτερικό του κόσμο, κουμπώνεις στα μπάκετ καθίσματα και καταλαβαίνεις ότι αυτή η βόλτα δεν θα είναι στο πάρκο. Οι κόκκινες ραφές συνεχίζουν το εξωτερικό χρωματικό μοτίβο, ο λεβιές αλλαγής σχέσεων και ο πίνακας οργάνων σε προετοιμάζουν, το κουμπάκι «Sport» σε προκαλεί να το πατήσεις. Όλα αυτά σε μίνιμαλ περιβάλλον, οδηγοκεντρικό στήσιμο στο ταμπλό και μεγάλη οθόνη αφής 9.7’’, που προσφέρεται για την πλειοψηφία των λειτουργιών. Ολα αυτά σε ένα περιβάλλον με καλή ποιότητα υλικών, περιορισμένους χώρους για τους επιβάτες αλλά γενναίο χώρο αποσκευών.

peugeot-308-gti-g640

Voulez-vous coucher avec moi?
Και πάμε στην ουσία. Απόλαυση ή ονείρωξη; Επιλέγεις το δεύτερο, πατάς το κουμπί «Sport» και ο πίνακας οργάνων κοκκινίζει, εμφανίζοντας μπάρες πληροφοριών για ισχύ, ροπή, πίεση turbo, πλευρική και διαμήκη επιτάχυνση. Eξτρα μελωδία, ο ήχος από τον κινητήρα που από μόνος του αποτελεί έναν καλό λόγο για να επιλέξετε το γαλλικό μοντέλο. Στα 1.6 προσφέρει απλόχερα 270 PS με ροπή 33.6 kgm από τις 1.900 rpm. Από εκεί και ως τις 6.500 σε κολλάει στο κάθισμα και πυροβολεί κατά ριπάς. Οι σχέσεις στο 6άρι κιβώτιο είναι κοντές, το τιμόνι μικρό (πολύ μικρό) και με παροιμιώδη αμεσότητα. Και συνεχίζεις και γκαζώνεις ξανά, πωρώνεσαι. Το 308 GTi είναι ένα εκρηκτικό αυτοκίνητο με την ανάρτηση που είναι δουλεμένη από την Peugeot Sport και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορετικό περιορισμένης ολίσθησης «Torsen» να είναι σύμμαχοι στο κυνήγι της απόλαυσης. Ολα αυτά με κατανάλωση χαμηλότερη του άμεσου ανταγωνισμού, με κινητήρα 1.6 -με ό,τι κι αν συνεπάγεται αυτό για τα ελληνικά δεδομένα- και επιδόσεις που του επιτρέπουν να μην ιδρώνει κόντρα σε κανέναν αντίπαλο. Σε αντίθεση με έναν ανυποψίαστο συνεπιβάτη τον οποίο εύκολα θα τον «τρομάξετε» από τα πρώτο χιλιόμετρο σε ευθεία!

peugeot-308-gti-i640

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς: 270 PS/6.000 rpm
Ροπή: 33,6 kgm/1.900 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 6,0 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)
Μεικτή κατανάλωση: 6,0 l/100 km
Εκπομπές CO2: 139 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 167€
Βάρος: 1.320 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.253/1.804/1.446 mm
Χώρος αποσκευών: 420 lt
Τιμή: 41.000€

peugeot-308-gti-j640